tisdag 6 mars 2018

Dag 9

Gick morgonpromenad en timme med de prickiga. Sedan frukost i vanlig ordning och därefter pinnjumpa. Jag vet inte om jag varit med om något tråkigare än pinnjumpa. Sittjumpa heter det nog egentligen. Det är bara vid en del av träningspasset men använder en pinne som ser ut som en bit snökäpp. Man utför hela passet sittandes på en pall. En instruktör längst fram visar övningarna till musik och vi härmar så gott det går. Passen är på 45 minuter.

Sedan solade jag igen. Linette och Precken drog med mig ner på stranden och lyckades t o m få i mig i havet. Det var kallt. Jag kom då på att det inte är så bra att jag går omkring med blöta badbyxor så jag gick upp till rummet och bytte till torra. Sedan lade jag mig på mitt vanliga ställe inne på anläggningen. Det går att ligga max en timma i taget eftersom det är så fruktansvärt varmt i solen i lä.

Efter lunchen försökte jag sola lite till men det gick nästan inte i värmen. Sedan hade vi ett träningspass i bassängen. Det träningspasset är också otroligt tråkigt (alla träningspass är nog det förresten). Det håller också på i 45 minuter. Så är det varje dag utom helgerna. Efter vattenpasset gjorde jag mitt gympass. Träkigt, tråkigt, tråkigt men förmodligen bra för mig. Jag är med på alla pass nu när jag ändå är här.

Jag var klar och duschad 17:10 och vi skulle iväg med ett litet gäng på kvällen för att äta tapas.
17:30 lämnade vi anläggingen och gick längst bort på strandpromenaden österut. Vi fick följa en grusväg en bit efter det och där på stranden låg en liten restaurang som någon i gänget hade fått rekommenderad för sig.
En öl. Det blir inte många sådana under resan.
Räkor i vitlök, champinjoner i vitlök och Chorizo i cider.
Solnedgång.
Los Cristianos.
Stället vi åt på.

När vi kom tillbaka var det dött på anläggningen så jag gick till sängs (Kl 22).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar