måndag 12 mars 2018

Dag 15

Gick långpromenad på morgonen i forcerat tempo. Vi kom ändå tillbaka alldeles för tidigt så imorgon ska vi starta senare. 

Sittjumpa på morgonen och sedan solning hela dagen. Jag har någon sorts olustkänsla i underlivet. Enligt provsvaret på bakterieodlingen har jag i alla fall inte urinvägsinfektion. När jag blötte mig lite i duschen när jag solade idag, blev badbyxorna lite blöta och jag tyckte jag fick ont igen efter det så jag bytte till torra. Men olustkänslan vill inte ge sig. Jag gick till rummet och skrev in till 1177 för att få en tid för undersökning när jag kommer hem. Jag har tidigare under vistelsen slarvat med att gå i blöta badbyxor. Det kanske är det som straffat sig nu.

Kl 17 gick jag, Charlott och Natalie ut på en promenad med växter i fokus. Vi gick runt en golfbana i närheten och såg en massa vackra blommor. Här följer ett antal bilder på dessa.

 Lite taggig stam. Percken berättade at han ramlat in i ett sådant träd en gång. Med ryggen först.



 Ett träd som gråter brunt blod.

 Härfågel.


Jag vet ju inte vad de heter men de är i alla fall vackra.

När vi kom hem skulle jag få en insmorning av Nathalie. Jag har några envisa prickar som jag själv inte kan fjälla av. De sitter så jag inte ser dem och när jag väl hittar dem och smörjer, torkar tyget i mina kläder eller lakan bort smörjan på en gång.
Snyggt!

Gladpack runt alltihop så det ska verka över natten.

När jag fått smörjelsen gick jag ner till en uteservering och tog ett par öl. Ulrik, Precken och Linette skulle komma dit och möta upp. Bäst som jag satt där i lugn och ro, kände jag något som rörde sig vid min högra skinka. Jag blev livrädd och kände efter med handen. En koltrastunge hade hoppat upp på min stol. Jag knuffade ner den i panik och en katt kom och tog den så fort den slagit i marken. Jag hade sett fågelungen under den stund jag suttit där så jag förstod att det var den. Jag hann inte se vad jag knuffade ner från min högra skinka. Jag såg däremot när katten tog den. Den hade antagligen försökt fly från katten upp på min stol sekunden innan.

När jag druckit ett par öl hade jag börjat frysa väldigt. Det är kallt på kvällarna och det blir inte bekvämare av att vara inlindad i gladpack. Precis när jag fått in notan kom gänget så jag slog följe med dem hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar