torsdag 8 mars 2018

Dag 11

Preckens 31-års dag. Vi tog ingen morgonpromenad utan åt frukost och packade ihop lite extra kläder för en bergsvandring. En ledare från Vintersol hade fixat en resa i minibuss upp till ett berg så vi skulle få vandra lite. Det kunde bli kallt sades det så vi fick ta med lite kläder. Men inte blev det kallt inte. Långt ifrån. Vi åkte ca 45 minuter inåt/uppåt landet och började gå en vandringsled.
Sådana här skyltar tycker inte jag om.

Vi gick den kortare leden och tillbaka igen. Utmed en ravin, ner i ravinen och utmed samma ravin på andra sidan. Vi vände vid en utsiktsplats och gick samma väg tillbaka.
Här följer lite bilder från vandringen.
Linette på väg neråt.
 Kanarieklocka. Fridlyst och sällsynt.
Trädljung (trodde resledaren).
Smältvatten från Teide.
Vacker utsikt.
Nathalie och Charlott.
En lilja som ännu ej slagit ut.
Jag.
Utsikt.
Ödla.
 En kalla av någon sort.
 Restaurangen vi åt på på hemvägen.
Kanariska potatisar.
Mera tapas. Brinnande korvar i detta fall.
Sällskapet.

Vi var trötta när vi kom hem men jag stack iväg direkt till en affär och köpte en Victorinoxkniv till Precken. Han har lånat min ett antal gånger och Linette kom på idén att han ska få en egen.

Jag duchade och tvättade håret och gick ut pa strandpromenaden för att äta middag med Linette, Precken och Ulrik. Precken blev jätteglad för kniven. Vi gick till några ställen och tog några öl och åt lite mat denna kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar