onsdag 7 mars 2018

Dag 10

Vaknade efter en febernatt. Jag har blivit förkyld men av urinvägsinfektionen känner jag inget. Det får bli en dag utan sol.
Jag fick något ”pulver” av sjuksköterskan imorse som jag tagit. Efter frukost kollade jag ett farmenavsnitt istället för att vara med på dagens aktiviteter. Det var lite mulet idag för övrigt. Imorgon ska vi på bergsvandring och jag hoppas jag orkar. Jag gick och lade mig igen. Sliten efter en febernatt.

Just som jag somnat knackade min rumskamrat på dörren och väckte mig. Han hade glömt sitt nyckelkort till rummet så han kunde inte smyga in. När han gått somnade jag igen för att efter några minuter bli väckt av städerskan som skulle städa. När hon gått vaknade jag igen av min rumskamrat som bara skulle in och duscha. Herregud, tänkte jag. Måste han duscha just nu när han vet att jag är härinne och behöver sova. Han kanske behöver duscha av sig saltvatten eller något tänkte jag sedan eftersom det var så angeläget att komma in just nu. Han duschade i över 20 minuter och han har inte ens hår på huvudet. Helt ofattbart. Jag rusade ut ur rummet och gick och la mig i en soffa i biblioteket. När jag gick tillbaka till rummet stod han och torkade sig. Jag frågade hur faan han kunde med att ställa sig och duscha i 20 minuter när han visste att jag behövde vara ifred och sova. Då sa han att han har lika stor rätt till rummet som jag och att han kunde duscha en timma om han kände för det. Att ta hänsyn fanns tydligen inte i hans värld. Jag fick låna Preckens rum en stund innan lunch så jag kunde sova lite.

Jag pratade med receptionen och frågade om det fanns något vilrum jag kunde låna idag. Jag behövde få vila ostört. De skulle undersöka saken. Efter lunch la jag mig igen på rummet och väntade på besked om vilrum. Jag somnade och sov till kl 17 och badade i svett när jag vaknade. Jag tog då en dusch och gick till receptionen och sa att det inte längre var aktuellt med vilrum. Då sa de att min rumskamrat skulle flytta till ett annat rum. Helt otroligt underbart! Då får jag vara själv i rummet hädanefter. Han hade begärt att få bo själv eftersom han inte stod ut med en sådan rumskamrat som jag.


Efter middagen gick jag, Linette, Precken och Ulrik en långpromenad för att leta efter en affär. Vi gick säkert i mer än två timmar innan vi hittade den. Affären visade sig inte innehålla något av intresse. Vi gick tillbaka och satte oss nedanför anläggningen på en uteservering och drack två öl innan vi tog kvällen. Nu är halva vistelsen över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar