söndag 18 mars 2018

Dag 21 (hemresan)

Allt gick som på räls på hemvägen. Vi lämnade boendet kl 06:00 och åkte 06:30. Allt gick smidigt på flygplatsen och vi kom iväg i tid.
Framme på Arlanda åt jag och Precken en varsin korv med bröd innan vi ställde oss vid busshållplatsen.

Bussresan blev också bra men långsam. Byte i Karlskoga och jag frös i kylan i 20 minuter innan den andra bussen kom. Jag tog en taxi från resecentrum och när jag ringde och beställde den och berättade var jag ville åka, sa taxi: -Är det Eddie? Ett ganska trevlig mottagande när man kommer hem.

Det var underbart att låsa upp till kapellet. Jag möttes av en Siva som jamade oavbrutet i 20 minuter innan hon vågade sig fram till mig för att bli klappad. Det märktes att hon saknat mig men jag trodde faktiskt inte att det skulle bli så här. Hon visade känslor med sitt jamande som jag aldrig sett förut. Efter två timmar var hon som vanligt igen.
Ligger i min soffa vid fotänden och vilar. Imorgon ska hon få gå ut om hon vill.

Imorgon har jag semester för att ta reda på packning och tvätta lite.

Jag har kollat runt lite här i kapellet. Inget verkar ha frusit. Det var inte så mycket snö som jag befarade. Krukväxterna har klarat sig. Det ska bli skönt att sova i egen säng i natt.

Nu är det slut med Teneriffabloggen 2018. Nu tar köksbygget vid igen om några dagar och det dokumenteras på "Kapellbloggen" som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar