onsdag 14 mars 2018

Dag 17

Standardmorgon idag igen. Promenad, frukost, sittjumpa och därefter solning fram till lunch. Chili con carne till lunch som faktiskt gick att äta. Efter lunchen solade jag hela eftermiddagen igen. Det blev jättevarmt idag också trots att det var väldigt mulet imorse. Kl 15:30 träffade Nathalie och jag trädgårdsmästaren. Han gick med runt och tog lite hibiskussticklingar åt mig. Jag tvättade av sticklingarna och trimmade dem lite ytterligare innan jag satte dem i vatten.
Jag har inte brytt mig om att märka upp dem med färger. Jag har enkel röd, enkel gul och enkel vit här i glaset i alla fall.

Vistelsen lider mot sitt slut.
Dessa preparat ska jag se till att få med mig nästa gång från Sverige. De är bra för öron och hårbotten.


Idag gick vi ut med fritidsledaren Conny. Han bjöd på glass eftersom vi vann tävlingen med att hitta dörren i början av vistelsen. Glassen var vårt pris.

Efter middagen gick jag ner till Nathalie och lät henne smörja mina besvärliga fläckar på ryggen och ena låret en gång till. Inatt sover jag gladpackinlindad igen.

Klockan är 19 och jag är helt förbi av trötthet. Det är tydligen ett känt faktum att onsdagen vecka tre är den dagen de flesta blir helt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar