söndag 4 mars 2018

Dag 7

Vaknade tidigt. Har haft klåda hela natten av soleksem. Jag tog en kaffe och tittade på vasaloppet en stund. Sedan Facetimade jag med Felix. Jag känner mig pigg och frisk men lite ängslig för mina problem med att behålla vatten i kroppen. Jag solade ett par timmar på förmiddagen och åt lunch med gänget. Sedan tog jag det lugnt i skuggan en stund innan jag skulle till sjuksköterskan kl 13:30.

Jag beskrev mina problem för henne och hon tog ett blodsocker. 6,0, d v s helt normalt en timme efter lunch. Jag ska ta ett fasteblodsocker imorgon före frukost också. Sköterskan sa till mig att äta mer salt också. Det är nog första gången i hela mitt liv någon sagt det till mig. Hon skulle också leverera en kopp kortisonsalva till mitt rum som jag kan smörja soleksemen med till natten.


Efter sjukstugebesöket la jag mig på rummet en stund. Jag hade fått solskyddsfaktor i vänsterögat så jag behövde blunda lite. Jag tröttnade ganska snart på att ligga och gick ner och tog mitt första riktiga gympass istället. Tyvärr orkade jag inte genomföra de övningarna jag hade fått. Instruktören hade nog en övertro på eddiekroppen. Jag gjorde i alla fall så gott jag kunde och börjar därifrån. Efter en dusch med hårtvätt var det dags för middag. En medioker sådan som vanligt.

Jag hamnade i samspråk med ett annat gäng denna kväll och det visade sig att den ena kvinnan i det gänget var en lika flitig "Farmen"-följare som jag och Felix. Hon tittar också alltid på Farmen tillsammans med sina döttrar och diskuterar relationer så som jag och Felix gör. Hon visade mig dessutom hur jag kan göra för att se farmenavsnittet här i efterhand. Jag kollade förra veckans veckofinal ikväll och nu har jag ett antal avsnitt att gå igenom för att komma ikapp den här kvinnan så vi kan sitta ihop och diskutera hädanefter. Jag som hade planerat att se tre veckors avsnitt i efterhand när jag kom hem igen. Ikväll lägger jag mig kl 01:00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar