fredag 2 mars 2018

Dag 4

Gick upp och gick en timme österut på strandpromenaden. Det har blivit en rutin att börja dagen så nu. Jag fick en plötslig smärta i höger lår när vi gått en bit. Det stack till på en punkt och jag fick slå av på takten. Det gick över när jag vilat en stund.

När vi kom tillbaka åt vi frukost innan pinnjumpan. Solen var framme till och från så när pinnjumpan var slut stack jag iväg direkt och tog plats på favoritstället vid den södra muren inne på området. Det är lä där och sköna solsängar med lite sluttande ryggstöd. Linette och Precken hade letat efter mig och hittade mig där efter en stund. De skulle ner på stranden och sola men jag hängde inte på. Jag låg så bra där jag låg. Men det var mulet och solen ville inte fram. Efter en bra stund kom den ändå fram och då brände det på ordentligt. Jag fick ihop någon timme i solen men kände att jag måste vara försiktig.

En stund före lunchen kom en ur personalen och sa att väskan påträffats på ett annat hotel och jag blev jätteglad. När jag hade satt mig vid lunchbordet och ätit några tuggor kom samma människa och sa att väskan stod utanför mitt rum. Jag skrek rakt ut och hoppsade från bordet ner till mitt rum och låste in min kära väska. Det var underbart att se den igen.

Efter lunchen solade vi lite till och sedan var det dags för ett besök hos Pedro. Pedro hjälper till att lägga upp träningspass i gymet. Han tyckte jag skulle göra fyra övningar varje dag. Rodd, cykel och två andra maskiner. Sedan var det vattenjumpa. Vi skulle köra dubbla pass idag hade vi tänkt. Under första passet fick jag krampkänning i området av låret där jag hade haft ont på morgonen och avbröt passet. Jag gick ner till rummet och duschade och tvättade håret för första gången på resan. I och med det uteblev jag från det andra passet. Det var underbart att tvätta håret.

När vi återsamlades var vi trötta alla tre. De här första dagarna har satt sina spår hos oss lite till mans. Vi åt middag och satt i skuggan och väntade på att det skulle skymma så vi kunde gå kvällspromenaden. Strax efter kl 19 gick vi västerut en bra bit längre än vi gått förut. Plötsligt högg det till i mitt andra lår. Det kändes som om något gick sönder därinne. Jag fick väldiga problem att gå men stundtals gick det bättre igen. Vi sänkte tempot men stundtals var det svårt för mig att gå. När vi sänkte tempot ytterligare försvann smärtan till slut.

Jag tror jag börjar bli lite överansträngd. Det är sådan otrolig skillnad på mitt liv här och hemma med avseende på kroppslig aktivitet. Vi ska ta det lite lugnare de närmaste dagarna.

När vi kom tillbaka efter promenaden gick jag och plockade ordning på mina saker som kommit med väskan. Jag lade mig tidigt och bloggade. 

Här kommer också några bilder från gårdagens bergsbestigning som jag nu kunnat ladda upp.

Linette tar en bild över stan.
Utsikt över stan.
Anläggningen från ovan.
Närbild på poolerna.
Ett boende längst ner i vulkankratern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar