söndag 11 mars 2018

Dag 14

Precken och jag tog morgonpromenad imorse. Linette lider av bihåleinflammation och ville vila.
Denna filur kunde mina medmänniskor möta denna morgon på strandpromenaden.
Detta vackra träd går vi förbi varje morgon.
Det är festligt på helgnätterna här.

Efter frukost gick jag och Ulrik till marknaden. Ulrik rullade för övrigt eftersom han sitter i rullstol. Bara en massa krimskrams som förväntat men det var ändå trevligt att se marknaden. När vi kom hem solade jag i en halvtimme innan det var lunch och sen avfärd med taxi till en grannort där vi skulle kliva på en på båt ut på valsafari. Vi var sex personer härifrån.

De här krabborna låg på stenar i strandkanten vid båten. De såg döda och torra ut men rätt som det var knallade de iväg.
Utsikt från båten.
Så här såg man delfiner. Flasknosdelfiner och kanarisk delfin tror jag det var.
Vi såg också pilotval. Något större än en delfin med trubbigt huvud.
Vi stannade till i en vik och åt lite och de som ville kunde bada. Här simmar Precken.

Folk blev sjösjuka och många spydde tyvärr. Jag klarade mig denna gång som tur var. Vi åkte västerut till en häftig klippvägg som stupade rakt ner i havet.
Här några bilder från klippväggen.



Linette kände sig dålig och behövde lite stöttning.

Vi kom tillbaka till hamnen kl 18:30. En lång och ansträngande tur med mulet väder hela dagen. Vi var jättetrötta. När vi kom tillbaka till anläggningen åt vi och stupade i säng i princip.

Jag har kommit på att jag har svårt för att bli imponerad av sådana här saker. Delfinerna var roliga i fem minuter. Bergen var vackra men jag hade inte behövt se dem. Det var så synd att det var mulet denna dag också. Jag hade hoppats på att få vara i solen hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar