fredag 2 februari 2018

Tre veckor kvar

Jag har påbörjat förberedelser för klimatvård mot min psoriasis på Teneriffa. Felix (sonen) vet hur blomvattningen funkar här i kapellet och han kommer att få datum för när den bör genomföras. Han ska även erbjudas tillfälle för repetition av rutinen.

Ett schema för Sivans (katten) välbefinnande ska också läggas upp. Påfyllning av mat, tömning av låda o s v.

Jag har köpt de hudkrämer jag behöver och lejt bort planeringen av transfer från kapellet till Arlanda och tillbaka till Landstinget. Idag pratade jag också med min läkare på "Hud" på CSK för att få lite hudtips inför resan. Min hud kallas "hudkostymen" i receptsammanhang bl a bara så ni vet.

Jag laddar batteriet till kameran och laddar ner poddar inför min resa.

Jag ser fram emot denna resa för att min hudkostym förhoppningsvis ska komma bli normal för en tid och jag behöver verkligen tid för att bara ägna mig åt mig själv. Jag ska försöka vandra så mycket jag kan när jag inte har schemalagt program.

Vardagarna under vistelsen är schemalagda från klockan 08:30 till 18. Schemat innehåller utbildning, motion, saltvattenbad och solning. Dessutom ska man äta "kost" och inte mat. Kost är en motbjudande benämning på mat enligt min mening och har sällan något gott med sig. Kost är som religion. En massa tyckare som anser att just de har den rätta läran.

Det kommer att bli en utmaning eftersom eddiekroppen är i ganska dåligt skick. Kroppen är trött och tung. I varje ledig stund ska jag försöka komma ut och se växtligheten på ön. Njuta av all Hibiskus och knycka lite sticklingar. Jag ska åka på utflykter och gå på marknader så fort jag får chansen.

Jag ska också rapportera från mina dagar på anläggningen "Vintersol" på Teneriffa.
När jag själv letade resebloggar inför denna resa var det magert. Jag hittade bara en reseblogg men den tyckte jag mycket om. Martinas resdagbok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar