tisdag 20 februari 2018

Förberedelser

Om fyra dagar bär det iväg från kapellet. Snickarn kör mig ner till järnvägsstationen där jag ska kliva på en "Bus for you" klockan 14:40 mot Arlanda.

Jag har börjat packa. Som ni ser ska Franklin med även till denna destination. Ni som känner Franklin redan vet att Felix gav honom till mig innan jag skulle till New York 2010 tror jag. Felix tyckte inte att jag borde åka själv. Sedan dess har Franklin varit med på mina resor till New York och på Felix och mina gemensamma resor också. Nu ska han till Teneriffa.

Imorgon kommer Felix till mig igen. Dagarna fram till lördag blir de sista vi träffas innan jag åker. Vi har aldrig varit ifrån varandra så länge förut och jag kommer längta efter honom. Men jag vet också att han har det jättebra hos sin mamma medan jag är borta. Han kommer att fylla 15 år medan jag är borta. Så blev det.

Jag har packat lite kläder och en stor påse saltlakrits. Jag har också försökt hitta lite fakta på nätet om Teneriffas flora och skrivit ut ett dokument. Ett helt kit för att ta hibiskussticklingar har jag packat ner också. Sax, plastpåsar, märkstickor och en burk att transportera sticklingar i.

Jag är så trött på att halka omkring på isiga trottoarer så de sista dagarna kan inte gå fort nog. Det tycks vara 20-22 grader därnere nu och jag vet inte alls vad som väntar mig egentligen. Jag ska leva utifrån ett program som någon annan sätter upp för mig. Det blir intressant för det kanske inte är det jag är mest känd för. Att vara foglig.

Men jag är beredd att låta de som "vet mitt bästa" bestämma denna gång. I tre veckor av mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar