tisdag 27 februari 2018

Dag 2

Vi gick upp och tog en morgonpromenad på en timme. Jag och tre andra "prickisar". Vi gick österut tills strandpromenaden tog slut. Idag var det lite sämre väder. När vi kom tillbaka åt vi frukost och sedan var det dags för "pinnjumpa". Man satt på en stol och gjorde övningar med eller utan en pinne som hjälpmedel. Min koordination är helt omöjlig. Jag kan helt enkelt inte få till de övningar som förevisades. De andra prickisarna satt bakom mig och hade roligt åt mina tafatta försök.

Här hänger tre amplar med hoyor mellan husen på anläggningen.

Vi har kommit att bli ett litet trevligt gäng med psoriasispatienter. Vi har otroligt roligt och jag har inte skrattat så mycket på flera år.

Efter jumpan solade vi en stund när solen kom fram mellan molnen. Det var nog ganska lagom med tanke på att jag redan nu är lite bränd.
Här är mitt solschema.
Efter lunchen gick vi en promenad på en timme.
Denna gång västerut.Solen stekte och det var riktigt varmt men jag hade en vit t-tröja på mig och solskyddsfaktor i ansikte och nacke.
Det är mycket turkduvor här. Idag såg jag en härfågel också och mängder av gröna papegojor flyger över här hela tiden. Det växer så mycket roliga växter här och jag måste försöka få tag i en kanarisk flora så jag får reda på vad de heter.
Den här vulgära saken växer precis utanför vår entré.
Underbart vacker lila kulör.
När vi kom tillbaka hade vi vattenjumpa och det var lika svårt med koordinationen då. Vi prickisar fick skrattanfall när vi skulle använda oss av "flytkorvar" för våra övningar. Det lät som något helt annat än de flytande slangar av plast som det egentligen handlade om. Efter det passet hade vi psoriasisutbildning igen. Sedan gick vi upp till ett köpcenter och köpte en baddräkt till tjejen i prickgänget. Därefter var det middag. Maten är OK. Det är inte kost som jag befarade utan helt vanlig mat. Medioker men ätbar.

Efter middagen hade vi information om vad som finns att göra i omgivningarna och de utflykter vi kan åka med på den närmaste tiden. Klockan 20:30 var vi klara och gick en kort sväng längs stranden där vi fick springa undan för enorma vågor som sköljde in över sandstranden. Precis när vi kom tillbaka till anläggningen kom väskorna. Alla utom min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar