onsdag 28 februari 2018

Dag tre

Vaknade av klockan kl 6:00. Vi skulle träffas 06:30 för den dagliga morgonvandringen men det jät som om det regnade ute. När jag tittade ut var allting blött och det rann nästan in vatten i rummet. Jag avblåste dagens promenad genom att sms:a Precken och Linette. Efter en stund gick jag ändå ut och tittade. Det regnade inte alls utan rann bara från taken efter nattens regn. Jag skrev till de andra men fick inget svar så jag gick själv.

Det är fortfarande mörkt vid den tiden på dagen men jag började min vandring västerut. Efter en stund skrev Precken och ville gå han också. Jag vände då och gick honom till mötes. När vi träffats gick vi västerut igen en bit och vände sedan hemåt, lagom till frukost. Direkt efter frukost var det pinnjumpa igen. När den var färdig gick vi och letade efter en dörr. Vi hade fått i uppdrag att hitta en speciell dörr i "Gamla stan". Den som först kunde maila en bild på dörren till Conny (som gav oss uppdraget) skulle belönas med glass. Vi letade i ungefär två timmar man kunde sedan maila en bild på dörren till honom.
Här står vi tillsammans framför dörren; Linette, jag och Precken.

När vi kom hem var det dags för ett pass vattenjumpa. Det var en icke schemalagd aktivitet. Man bör ändå försöka få in en sådan i sitt program en gång i veckan så vi fick den avklarad. Efter det var det lunch.
Här sitter Precken. Han har just ätit ett äpple. Det blir lite lustigt när man äter äpple och saknar en framtand.

Efter lunch gick vi upp bland lite affärer för att leta efter en kanarisk flora till mig men vi hittade ingen bokhandel. Vi delade på oss och jag letade vidare. Då kom solen fram och det blev jättevarmt.
Jag gick tillbaka till anläggningen och bytte om för att sola. Precis när jag la mig gick solen i moln. Jag låg nog en timma innan jag tröttnade eftersom solen inte kom fram. Kl 16:30 skulle vi bestiga berget bakom anläggningen och precis när vi gick kom solen fram. Vandringen upp för berget var inte så jobbig och trots att solen sken var det inte så varmt eftersom det blåste en hel del. Jag tog lite bilder med den stora kameran men eftersom min väska ännu inte kommit, kan jag inte tanka över de bilderna i dator,
Linette tog några bilder som jag fick. Jag luktar på en blomma på väg ner från berget.
Här är vi på toppen.

Alla väskor utom min kom igår och det börjar bli besvärligt. Jag har snart ingen laddning kvar i min laptop och då kan jag inte blogga mer.

Vi åt middag och startade sedan en tvätt. Jag börjar få ont om rena kläder igen så vi tvättade en maskin alla tre. Jag fick mina ben insmorda i mjukgörande lotion ikväll och fick allt inpackat i gladpack.
Jag ska sova med detta på benen inatt för bästa avfjällning.

Sedan gick vi på promenad utmed stranden igen i en timme ungefär.

När vi kom tillbaka anslöt vi till ett gäng som satt och pratade i matsalen. Jag är lite stum i benen efter denna dag med mycket och långa promenader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar