måndag 26 februari 2018

Äntligen framme!

Vilken resdag!
Kl 14:40 avgick buss från Kristinehamn mot Arlanda. Vi var två personer från Kristinehamn som skulle ner på klimatvård till samma ställe så vi bekantade oss med varann på bussen dit. Från Arlanda tog vi en transferbuss till Best Western stugby där vi övernattade. Kl 04:45 ringde klockan. Dusch frukost och transfer till Arlanda igen.

Planet skulle gå 08:00 men var försenat till kl 10. "Ny info skulle ges kl 10", alltså inte avgång. Kl 10 kom besked att det skulle komma ny info kl 13. Kl l3 skulle det komma ny info kl 16 och kl 16 sa de att vi skulle få åka kl 20:30.
Vi kom iväg kl 23 med en försening på 15 timmar. Det var en motordel i planet som varit sönder. Man skulle flyga in en reservdel men misslyckades med det. När vi lyfte var det med två inhyrda mindre plan. Under tiden på Arlanda fick vi matkuponger till ett värde av 450 kr var totalt under dagen. Det var 398 personer som skulle flyga med samma flight som vi. En kostnad på drygt 179 000 kr för Thomas Cook airlines.

När vi landade på Teneriffa var inte det incheckade bagaget med. Det kommer på tisdag. En och en halv dag utan resväskan.

Kl 05:22 lokal tid (06:22 svensk tid) gick jag och lade mig.

Dag 1 på plats

Jag vaknade kl 8 och gick upp och gick ut på strandpromenaden.
Inga butiker hade öppnat så jag gick tillbaka till anläggningen och åt frukost. Efter frukost var det informationsmöte och därefter gick jag och köpte tändkräm, tandborste och ett par badshorts med mera.
Så här ser veckans schema för oss sex psoriasispatienter ut. Jag tog en dusch men fick sätta på mig samma kläder igen förutom jeansen. Före lunch skulle jag in till läkaren för en kroppsbesiktning. Man tog lite foton av mina utslag, vägde och mätte mig och gav mig ett solschema.
Efter lunchen solade jag min avsatta tid. två timmar. En timme på varje sida.
Två pooler finns på området och jag badade mellan varven.

Sedan var det dags för ett undervisningspass. Därefter gick jag och två andra prickiga killar ut och handlade t-tröjor strumpor och kalsonger.
Fin parkering. Bilen hade lyckats ta upp fyra rutor.Sedan var det dags för middag. Efter middagen gick jag en sväng på strandpromenaden och när jag kom tillbaka var det musik-quis i matsalen. Mitt lag kom sist.

Jag sov tre timmar i natt efter denna jobbiga inledning så nu ska jag äntligen sova igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar